تست و بررسی بنز SLK مدل 2006 در ایران

تست و بررسی بنز SLK مدل 2006 در ایران
مرسدس بنز SLK 2006

سلام عرض میکنیم به همه شما دوست داران حوزه خودرو و وبسایت تخصصی آی آر لوکس کارز! با یک مقاله دیگر از سری مقالات تست و بررسی خودرو در ایران، در خدمت شما هستیم و این بار هم مثل گذشته به سراغ یک خودروی خاص، بنزی جذاب، خوش چهره، کم نظیر یعنی بنز SLK رفتیم. با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

تاریخچه بنز های SLK 

مرسدس ، تولید این رودستر جذاب و کوچک را از سال 1996 میلادی آغاز کرد و تا سال2016 این بنز با اسم SLK به بازار عرضه میشد و از 2016 تا 2020 به SLC تغییر اسم داد. مرسدس بنز آخرین مدل SLC یا همان SLK سابق را در سال 2020 عرضه کرد و این خودرو برای همیشه از خط تولید خارج شد.مدل محبوبی که هیچوقت فراموش نخواهد شد.این خودرو در 3 نسل به بازار جهانی وارد شد که تعداد محدودی از آن در کشور ما در حال تردد هستند.

مرسدس بنز SLK
SLK یعنی چه ؟

شبیه به تمام نامگذاری های خودرو ، این حروف کوتاه هم برای خود معنی دارند. SLK مخفف جمله کوتاه Sportlich Leicht Kurz به معنی ورزشی سبک وزن و کوتاه است. بعدها وقتی این مدل به SLC تغییر نام داد از اسم پایه SL و به دنبال اون از حرف C به معنی قرار گرفتن در کلاس C استفاده کردند.

اولین مدل هایی که به طور جدی وارد کشور شدند همین نسل دوم آن نیز بود. نسل دوم SLK بین سال های 2005 تا 2010 تولید شد و در سال 2005 در مدل های : SLK350 ،SLK280 ،SLK200 و SLK55 به کشور ما وارد شدند که بین قشر جوانان بسیار بسیار مورد پسند قرار گرفت.مدل های SLC هم به تعداد محدود به جزیره کیش وارد شدند و به خاطر برخی قوانین نتوانستن جواز تردد در پایتخت و شهرهای مختلف را بگیرند و تردد در مناطق آزاد را دریافتند.

بنز SLK
 بنز SLK که در اختیار ماست

این بنز SLK که در اختیار ماست یک SLK200 مدل 2006 با کیت بدنه SLK55 AMG است که به یک موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری کمپرسور مجهز می باشد که می تواند 184 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور تولید کند.این قدرت و گشتاور از طریق یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک به چرخ های عقب میرسد. شتاب 0-100 کوچولوی جذاب بنز فقط 7.9 ثانیه و نهایت سرعت آن 232 کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت ترکیبی آن نیز حدود 8.1 لیتر در هر 100 کیلومتر می باشد.

امکانات رفاهی – سرگرمی بنز SLK 2006

ستارت و ورود بدون کلید ، تهویه اتوماتیک ، سنسور باران ، گرمکن صندلی ، سیستم گرمایش گردن که حتی اگر در زمستان هم شما سقف خودرو را باز کنید باز هم دچار سرمازدگی نمی شوید ، تنظیم برقی صندلی با حافظه ، گرمکن آینه با حافظه ، روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ ، چرخش نور چراغ خودرو به هنگام حرکت در پیچ ها (فرمان سمت چپ بچرخد نور سمت چپ میچرخد و فرمان سمت راست بچرخد نور سمت راست ) ، شستشوی چراغ ، سنسور باران

بنز SLK
امکانات ایمنی مرسدس بنز SLK

ایربگ راننده و سرنشین و جانبی، ترمزهای جلو و عقب دیسکی، مجهز به ABS ،ESP یا کنترل پایداری، ASR ريال BAS، کروزکنترل، فرمان برقی، سنسورپارک، 5 ستاره ایمنی از موسسه یورو ان کپ

تجربه رانندگی با بنز SLK مدل 2006

جذاب و تودل برو است ! همان ابهت بنز را در اندازه کوچک تر دارد.از نمای جلو کمی به بنز SLR شباهت دارد ، چراغ های کشیده به سمت بالا و آن جلوپنجره معروفی که همه را جذب خودش میکند ، چون لوگوی زیبای بنز در وسط آن قرار گرفته است.از نمای بغل شما شاهد یک دماغه کشیده شده از جلو ، یک منحنی زیبا و یک هماهنگی خاص بدنه هستید و این هماهنگی وقتی زیباتر می شود که رینگ های مشکی رنگ 5 پره دوبل را هم به آن اضافه کنید.چه سقف باز باشد چه بسته این خودرو از نمای بغل زیبایی خودش را حفظ میکند.

در نمای عقب بنز SLK شما همچنان هماهنگی خیلی کم نظیری بین چراغ ها ، چراغ ترمز روی صندوق و حتی سپر و کیت اگزوز میبینید.جذابیت این خودرو با آن لوگوی AMG چسبیده شده به صندوق عقب دوچندان شده است. همچنین کیت اگزوز دوبل آن نیز صدای دلنشینی به گوش انسان می رساند. تمامی این زیبایی ها را کیت بدنه SLK55 AMG به آن اضافه کرده و رخ وحشی و درنده ای را به آن داده است. اندازه این خودرو به قدری مناسب است که شما تقریبا در هر کجای شهر که بخواهید ، میتوانید خودرویتان را پارک کنید.

یکی دیگر از ویژگی های خاص در این بنز SLK هزینه تعمیر و نگهداری بسیار مناسب آن است و تقریبا تمام قطعات آن در کشور موجود می باشد. چرا که اکثر قطعات آن با بنز C200 مشابه است و شما به نسبت بنزهای جدیدتر هزینه های خیلی کمتری رو متحمل میشوید. بعلاوه بنز SLK به دلیل پیشرانه مناسب با سوخت داخل ایران (یورو 4 است ) دچار خرابی موتوری کمتری نسبت به بقیه بنزها می شود. بعد از این توضیحات و حسن هایی که گفتیم حالا به سراغ داخل خودرو می رویم. همانطور که قبلا گفتیم ، این خودرو ورود و استارت اش با همان ریموت معروفی است که همه با آن آشنایی کامل دارند.

به محض نشستن داخل آن حس فوق العاده ای به آدم منتقل می شود.یک کابین زیبا ، مرتب و منظم را شاهد هستید. همه چیز همانجایست که باید باشد. تودوزی جذاب قرمز و مشکی را هم به این نظم فوق العاده ، اضافه کنید.داشبورد با کنسول میانی و صفحه کیلومتر و حتی طراحی داخل درب ها باهم هماهنگ هستند. البته با توجه به مدل خودرو که برای حدود 17 سال پیش می باشد نباید انتظار یک کابین مدرن با امکانات مدرن را داشته باشید و همین امکانات به روز مثل صفحه نمایش 10 اینچی را هم خود مالک به آن اضافه کرده است.

بنز SLK

 بنز SLK 2006 دارای تهویه دوگانه ، صندلی ها با قابلیت تنظیم برقی است و یکی از ویژگی های خاص آن داشتن یک پرده در قسمت پشت سری های صندلی است که باعث بهبود جریان هوا درکابین خودرو می شود و همین مسئله باعث میشود که حتی اگر در زمستان سقف خودرو باز باشد جریان هوای گرم به خوبی گردش می کند. اما گذشته از نمای ظاهری زیبا و نسبتا مدرن ، بریم ببینیم سواری این خودرو چگونه است.

بیشتر در این بنز نظر ما را جلب کرد ، چابکی و سرعت آن است، چرا که وزن خودرو و نحوه قرارگیری محورها و توزیع وزن به درستی انجام شده و میتواند با قدرتی که تولید می کند چالاکی خوبی به خودرو تحویل دهد.هندلینگ این خودرو نیز در سطح بسیار بالای قرار دارد و شما با اطمینان کامل میتوانید سر پیچ های تند ، روی آن حساب باز کنید. بنز SLK آنقدر در ترمزگیری ها مطمئن نشان داد که ما را مجاب میکرد تا با سرعت بالاتری به راه خودمون ادامه بدهیم.یکی از ویژگی های مثبت در این خودرو صندوق عقب نسبتا جادار آن است.

این بنز SLK از لحاظ بدنه و ایمنی هم 5 ستاره است و می تواند حافظ جان شما باشد . پس چی بهتر از این که یک بنزی درایران وجود دارد هم مصرف بنزین خوبی دارد ، هم چالاک است ، هم مطمئن ، هم با فضای صندوق، هم هزینه های تعمیرو نگهداری نسبتا مناسب ، هم کوپه است و دو سرنشین! ادم دلش میخواهد با این خودرو تمام ایران را بچرخد.

عکس : فرید عابدی

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *