بررسی سدان رسپکت بهمن موتور ، تازه وارد به بازار خودروی ایران!

بررسی سدان رسپکت بهمن موتور ، تازه وارد به بازار خودروی ایران!
معرفی و بررسی خودرو سدان رسپکت

سلام به همه علاقمندان حوزه خودرویی و وبسایت تخصصی آی آر لوکس کارز! با یک مقاله دیگر از سری مقالات تست و بررسی خودرو در خدمت شما هستیم و این بار به سراغ یک خودروی چینی یعنی رسپکت بهمن موتور رفته ایم، پس تا آخر این مقاله ما را همراهی کنید.

خودرو رسپکت از کجا آمده است؟

اسم اصلی رسپکت، کوین ژوآندو است که از سال 2021 به بازارهای چین وارد شده است. نسخه ای ارتقا یافته از چری آریزو 7 که نسبتا با دیگر محصولات چری در داخل کشورمان متفاوت است. شرکت کوین، شرکت چینی است که از 2018 زیرنظر چری محصولاتی را تولید می کند و حالا در کنار بهمن موتورز به تولید سدان رسپکت ( به معنی قابل احترام ) در ایران میپردازد.

سدان رسپکت
قیمت رسپکت چقدر است؟

شرکت بهمن موتور پیش تر با محصولات فیدلیتی و دیگنیتی در بازار ایران خودی نشان داده است. سدان رسپکت در بازارهای چین حدود 11-14 هزار دلار قیمت دارد و در ایران هنوز قیمت مشخصی برای آن تعیین نشده اما حدود قیمت بین 600 تا 800 میلیون تومن خواهد بود.

پیشرانه خودرو رسپکت چیست؟

این خودرو از یک پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ بهره میبرد که میتواند 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این خودرو دارای یک جعبه دنده CVT با تعویض دنده مصنوعی 9 سرعته (تیپ ترونیک) است و میتواند قدرت و گشتاور تولید شده از موتور را به چرخ های جلو برساند. 16 سوپاپ است و میتواند تا 210 کیلومتر برساعت سرعت برود. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو چیزی حدود 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر می باشد.وزن خودرو هم حدود 1400 کیلوگرم میباشد.

سدان رسپکت
امکانات رفاهی رسپکت بهمن موتور

طبق معمول خودروهای چینی رسپکت هم با انبوهی از آپشن پر شده است تا دیگر نقاط ضعف کمتر به چشم بیاید. این خودرو دارای ورود و استارت بدون کلید ، کروز کنترل ، حالت رانندگی اقتصادی و اسپرت ، تهویه مطبوع الکتریکی ، دوربین 360 درجه ، شارژر وایرلس تلفن همراه ، مالتی مدیا با مانیتور 10.25 اینچی لمسی ، نورپردازی کابین با قابلیت انتخاب رنگ ، سنسور روشنایی چراغ، سانروف ، صندلی برقی 6 حالته ، گرم کن صندلی های جلو ، سنسور فشار باد تایر ، فرمان برقی ، اتوهلد ، کنترل پایداری ، کنترل کشش ، کنترل شروع حرکت در سربالایی ، 6 ایربگ ، سنسور دنده عقب ، آینه عقب ضد تابش نور ، شیشه privacy درب ها و شیشه عقب ، سیستم ایمنی تشخیص مانع شیشه بالابر و سانروف ، 6 عدد اسپیکر ،

همه چیز در مورد طراحی و چهره خودرو رسپکت !

باید گفت که چهره این خودرو حاصل تلاش بی وقفه الگوبرداران چینی از دیگر محصولات موجود در دنیاست. به وضوح میتوان در نمای جلو ، چراغ های محصولات شرکت پژو را دید ، اگر بگوییم که در طراحی جلوپنجره تا حدودی از دوج قرض گرفته ، بیراه نگفتیم و در کل نمای جلو و نوع طراحی به سبک سدان های فولکس واگن می باشد. با این حال نمای جلوی جذابی دارد. در نمای بغل جز رینگ های 17 اینچی برش خورده و جذاب چیزی جز یک خط کشیده شده تا صندوق عقب نمیبینید. نمای عقب سدان رسپکت هم شما شاید یاد کیا اپتیما یا محصولات جدید بی ام و بیندازد ولی کاملا با آن اگزوزها در دو طرف یک استایل زیبا به خودرو داده است.این خودرو با توجه به اندازه اش در دسته سدان های کلاس C قرار میگیرد و دارای طول ، عرض و ارتفاع به ترتیب : 4666 ، 1825 و 1483 میلی متر میباشد.

سدان رسپکت
نمای داخل کابین رسپکت

نمای داخل کابین به شدت ساده اما با طراحی خوب و مطلوب است. یک صفحه نمایش جدا از داشبورد که به سبک خودروهای بی ام و طراحی شده است. دو دریچه بزرگ ورودی هوا در وسط داشبورد و در ادامه آن کنسول وسط با کلیدهای موردنیاز راننده و دسته دنده و در انتهای کنسول میانی ، به کلیدهای حالت انتخاب رانندگی ، گرم صندلی ، پارک و… میرسیم.

فرمان سدان رسپکت به صورت D کات خورده طراحی شده است و روی آن نیز کلیدهای میانبر قرار دارد.شبیه به همان فرمان فیدلیتی و دیگنیتی است.نکته ای به شدت در طراحی داخلی و بیرونی این خودرو به نظر میرسید ، الهام گرفتن بیش از حد از بی ام و است. به طوری که شما وقتی داخل خودرو مینشینید همان لحظه اول متوجه تشابه آن ها می شوید. این خودرو با توجه به ابعادی که دارد بسیار جادار و مناسب یک خانواده است.نکته مثبت دیگر آن تهویه هوای جداگانه برای سرنشینان عقب است .

خیلی از کارشناسان معتقدند که با ظاهر جذاب و البته امکاناتی که این خودرو رسپکت به مشتری ارائه می دهند ، می تواند آینده بهتری نسبت به بقیه سدان های چینی داخل بازار کشورمان داشته باشد ، نظر شما چیست؟

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *