تست و بررسی پورشه ماکان 2017 در ایران

تست و بررسی پورشه ماکان 2017 در ایران

بالاخره شاسی بلند جنتلمن پورشه ، قدم مبارکشان را در صفحه ما هم گذاشتند. سلام به همه شما همراهان سایت مجله خودرویی آی آر لوکس کارز! امیدوارم که تا آخر این تحلیل و بررسی از پورشه ماکان همراه ما باشید.

از یک مقدمه در مورد پورشه ماکان شروع میکنیم. پورشه ماکان ، کراس اوور لوکس پنج درب توسط خودروسازی پورشه آلمان در شهر لایپزیگ و در سال 2014 به تولید رسید.جالبترین نکته در مورد ماکان این است که پلتفرم آن با آئودی Q5 مشترک است که دست بر قضا هردوی این خودروها در کشور ما موجود هستند.. ماکان از زمان تولید تاکنون در سری های مختلف به بازار عرضه شده است ، از جمله: ماکان S ، ماکان GTS ، ماکان دیزلی و ماکان توربو!

اسم ماکان از کجا برگرفته شده است؟

گویا پروژه ماکان از سال 2010 روی میز طراحان پورشه قرار داشت و استارت پروژه بطور رسمی از سال 2011 کلید خورد.اسم پورشه هم در سال 2012 تعیین شد و مشتق گرفته از کلمه اندونزیایی ببر است.واقعا هم ببر زیباییست. البته قبل از رونمایی و در حین طراحی و تولید ، ماکان رو با اسم رمز "کاجون" ( Cajun) میشناختند.

ماکان مورد بحث ما :

پورشه ماکانی که افتخار داده و برای بررسی و تحلیل به ما مراجعه کرده از نوع معمولی و سال تولید آن نیز 2017 است. این مدل پورشه 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ است و پیشرانه آن میتواند 252 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن متر گشتاور تولید کند. ماکان دارای یکی گیربکس 7 سرعته اتوماتیک و چهارچرخ محرک است. ابعاد این کراس اوور آلمانی به ترتیب طول ، عرض و ارتفاع :4691 ، 1923 و 1623 میلی متر می باشد و چیزی حدود 1770 کیلوگرم وزن دارد.

عکاس : فرید عابدی

امکانات رفاهی - سرگرمی :

ورود و خروج بدون کلید ، استارت بدون کلید ، سنسور باران ، دماسنج ، آینه الکتروکروماتیک ، گرم کن آینه ،سانروف ، گرم کن صندلی های جلو ، سیستم تهویه خودکار ، گرم کن فرمان ، نمایشگر مالی مدیا ، نمایش ترافیک ، موقعیت یاب ، ساب ووفر ، اپلی کارپلی ، اندروید اتو ، صندلی 18 حالته همراه با حافظه ، چراغ های پی دی اس ال پلاس ، فرمان برقی ، ریموت پارکینگ ، هوم لینک ، پکیج کامل رادارها

امکانات ایمنی :

سیستم کنترل سرعت با قابلیت ترمز و حفظ فاصله ، سنسور پارک عقب ، سنسور پارک جلو ، تنظیم خودکار چراغ جلو ، فعال شدن خودکار چراغ ها ، کیسه هوای راننده و سرنشین ، کناری ، پرده ای ، نمایشگر فشار باد تایرها ، ایموبلایزر ، سیستم کمک پارک خودرو ، تشخیص نقطه کور ، کروزکنترل تطبیق پذیر ، سیستم کنترل پایداری ، سیستم ترمز ضدقفل و دیسکی خنک شونده ، سیستم تقسیم نیروی ترمز

تجربه رانندگی با ماکان :

ماکان یکی از شاسی بلندهای جذاب ایران است ، که نظیر آن واقعا نیست! چهره جذاب ، کاریزماتیک و ساده به این خودرو همزمان اصالت ، شیک بودن و لوکس گرایی را اعطا میکند. خودرویی که در اختیار ماست فیس لیفت شده و دارای کاور نیز می باشد ، با این حال به سراغ تحلیل و بررسی ماکان می رویم ، همین اول کار نمای بیرون به خوبی جلب توجه می کند ، در نمای جلوی پورشه ماکان مورد نظر ما از چراغ های 4تایی PSLS پلاس استفاده شده است. که فقط در نسخه فول آپشن از این نوع چراغ ها استفاده می شود. نکته دیگر این است که چراغ های PSLS پلاس مجهز به چراغ شور است که در گوشه های آن با رنگ مشکی مشخص است. درنمای بغل شما شاهد بهترین نوع رینگ پورشه ماکان یعنی رینگ های 21 اینچی 5 پره زون هستید. که غالبا این رینگ ها به رنگ مشکی می باشند. و در نمای پشت ، پورشه ماکان مورد نظر ما طبق فیس لیفتی که قبل تر به شما گفتیم ، به چراغ های جدید و خوش طرحی مجهز شده است. همچنین شما کیت اگزوز مشکی سفارشی را میبینید که جذابیت و دلربایی صدای آن را دوچندان میکند.

به سمت درب خودرو حرکت میکنیم تا کابین آن را نیز مورد بررسی قرار دهیم! این خودرو به فناوری ورود و خروج بدون کلید مجهز هست ، با بقیه گروه وارد کابین خودرو میشویم. هیولای خوش قد و بالای آلمانی دارای کنسول میانی شبیه پورشه پانامراست و به 9 کلید مجهز است که از این بابت جزء نمونه های فول به حساب می آید. کلیدهای سمت چپ به ترتیب از بالا به پایین : اسپورت ، اسپورت پلاس ، فنربندی ، تنظیم ارتفاع و ESP. کلیدهای سمت راست هم به ترتیب از بالا به پایین : آفرود ، تنظیم حرکت بین خطوط ، دکمه اگزوز و استارت استاپ هستند. که هرکدام کارایی خاص خودشان را دارند.برای مثال کلید استارت استاپ زمانی کاربرد دارد که شما مدتی را پشت چراغ قرمز توقف دارید و خودرو بصورت موقت خاموش می شود تا به محض نیت شما برای حرکت مجدد روشن میشود و شما به حرکت خود ادامه میدهید. کلید آفرودی و تنظیم ارتفاعی هم که داخل این 9 کلید تعبیه شده به این منظور نیست که این خودرو مثل لندکروز و امثال آن توانایی آفرود ندارد، پس خیلی نباید به ماکان سخت گرفت. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید به محض ورود به خودرو چیزی که بیشتر از همه نظر ما را جلب کرد تم قرمز مشکی آن است که نشان از خوش سلیقگی مالک آن دارد. علاوه بر تودوزی شیک ، کرنومتر قرمز در وسط داشبورد و کیلومترهای سفارشی قرمز رنگ آن هم بسیار چشم نواز است.

این خودرو به سیستم صوتی برمستر مجهز است که در نوع خودش واقعا جزء سیستم صوتی های عالی به حساب می آید.در کنار همه این جلال و جبروت ، داخل پورشه ماکان که بنشینید ، به هر چیزی که نیاز شماست دسترسی خواهید داشت.نکته ای که در اینجا باید به شما بگویم این است که سوئیچ ماکان ها مثل تمام محصولات پورشه در سمت چپ قرار دارد. پس با دست چپ بسیار آرام سوئیچ را میچرخانیم ، بلافاصله اصطلاحا صفحه آمپر بالا می آید و به زیبایی هرچه تمام تر چراغ های آن روشن می شود.به محض استارت صدای بسیار دلچسبی از موتور خودرو به گوش می رسد.با این هیبت و صدا ، گویی یک ببری کنار شما غرش میکند ؛ خُب شما الان آماده شلیک هستید. و اتفاقا نکته جالب اینجاست که این خودرو مجهز به لانچ کنترل است که شتاب نسبتا عالی را به خودرو می دهد. و به محض فشردن پدال گاز شما را مثل گلوله به جلو پرتاب میکند.حالا وقت آن رسیده که واقعا پدال را محکم فشار دهیم تا با شتابی دیوانه وار به جلو پرتاب شوید پا را محکم فشار می دهیم ، گویی شما خلبان و خودرو یک هواپیماست و آماده کنده شدن از زمین هستید ؛قسمت هیجان انگیز رانندگی با پرشتاب با پورشه این است که هنگام تعویض دنده با تخلیه شدن توربو صدای فوق العاده ایی را به گوش می رساند که تجربه چنین حسی را برای همه شما آرزو میکنیم! حالا وقت ترمزگیری است ؛ ترمزهای این خودرو بسیار بسیار عالی عمل میکنند و این را باید گفت که پورشه بیشتر از هرچیزی به ایمنی این خودرو و جان مسافران آن توجه کرده است.خودرو بدون کوچکترین لرزش و حرکت اضافه به راحتی می ایستد.

حالا از حس رانندگی خارج شده و کمی در مورد خودرو حرف بزنیم. در کنار فضای کابین عالی ، رخ زیبا و هندلینگ و فرمان پذیری خوب ، ماکان نقاط ضعفی هم دارد ، از جمله : فضای کم برای سرنشینان عقب ، آپشن های گران قیمت و همچنین کشش دنده ضعیف که دنده های 2 به بالا آنطور که شایسته اسم اش می باشد عمل نمیکند. نکته دیگری که خیلی کم به آن توجه می شود قابلیت آفرودی بودن آن است. طبق گفته ها و شنیده ها توانایی آفرودی نسبتا خوبی دارد. همه این توان هم به خاطر وجود انواع و اقسام امکانات الکترونیکی است که در این خودرو وجود دارد ، امکاناتی نظیر ؛ کنترل کشش تطبیقی ، چهارچرخ محرک با مدیریت الکتریکی ، قابلیت کنترل خودرو در سرازیری و سیستم تعلیق بادی و قابلیت تنظیم ارتفاع است. ما اینجا یک ماکان ایمن ، پرشتاب ، زیبا ، جذاب ، باکلاس ، با ابهت ، اصیل ، اسپرت و از همه مهمتر آفرودی داریم...که آرزوی خیلی از جوانان است. در آخر شاید بتوان گفت که پورشه ماکان پرفروش ترین محصول پورشه ، در ایران از سال ۲۰۱۵ تا به الان بوده است.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *